tisdag 13 april 2010

Finns det något ljuvligare än en Citrus i blomm, hela rummet fylls av doften av dessa vita skönheter.


Citrus släktet härstammar från sydöstra Asien. Där har man odlat dessa plantor i urminnes tider.
Det finns så många korsningar att man inte vet vilken sort som är den ursprungliga.


Min planta är satt i citrusjord som man kan köpa hos din trädgårdsmästare.
På sommaren har jag mitt trädet utomhs där den får varmt, soligt och mycket vatten.
När vintern sen kommer ställer jag krukan svalare
+10 grader. En idialisk temperatur hade varit lite kallare.
Då hade blommningen blivit finare.


Har du ett inglasat uterum eller en vinterträdård är citrusträd ett måste!


För att läsa mer kan du besöka Blomsterlandets hemsida genom att klicka på länken: http://www.blomsterlandet.se/305.aspx?aid=234



På blomsterlandet kan du köpa Apelsinträd.




Om du vill få tag i riktigt stora träd kan jag rekomendera Slottsträdgården Ulriksdal

http://www.rappne.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails