tisdag 20 april 2010

Vilken vårkväll...

Skrev tidigare idag om parken Sofiero. Gick runt parken som finns i min hemort Sumpan.

Och visst är det vackert även här. Scillan blommar i dungen och i bakrunden glittrar vattnet som är fullt av fåglar.
Skrattmåsen häckar i sjön och bidrar med en ljuvlig "kust" känsla.

Nu längtar jag till alla småfåglar kommer, lövsångare, flugsnappare och kanske näktergalen.

Kanske ska jag börja ett nytt liv och gå runt sjön varje kväll... tänka sig vad hurtig jag skulle vara då.



Under snåren bildar Scillan en blå matta. Den fungerar lite som skogens blåsippor.
Visst blir det fint när naturen får sköta sig själv... Eller det ser iallefall naturligt ut.











Solen är uppe fast klockan närmar sig sju... visst får man mer energi när ljuset kommer.

Ville dela med mig av vårprommenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails