onsdag 28 april 2010

Clematis Rebecca

Hittade denna underbara Clematis som har det undebara namnet Rebecca. Eftersom min kollega heter det så måste jag ju skriva några rader om denna fantastiska sort.

"Rebecca" är en storblommig Clematis som blommar tidigt, sätter igång redan i juni och blommar under hela sommaren och in i September. Sorten remonterar vilket betyder att den blommar om.

Denna tillhör beskärningsgrupp 2, vilket betyder att den blommar på fjolårsskotten. Man klipper då bara bort döda grenar på våren, är man osäker på vad som är dött brukar jag vänta till man ser var dom nya skotten kommer.

Kan även vara bra att beskära årskotten eftersom dom ibland drar iväg och blir väldigt långa... men jag ska skriva ett riktigt skötselråd på Clematis.

Men som sagt Detta inlägg är tillägnat min Kollega Rebecca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails